søndag 8. mai 2011

Oppgave 5.

Kjære Petter.

Jeg tok noen tester av kildevannet som vi skal selge på flaske og oppdaget av vannet er forrurenset. Det er for såvidt innenfor nødvendige krav, men som lege så er det min plikt i og melde fra. Den giften som finnes i den kilden gjør folk sterile og det er noe vi ikke burde selges.

Det finnes en kilde som ikke har blitt forrurenset lengre inne i fjellet og jeg mener at vi burde starte å tappe flaskevannet derifra isteden og stoppe salge av de flaskene vi skal til å sende ut. Samtidig så kan vi få satt opp et renseanlegg for den forrurensa kilden slik at den kan tas i bruk i en senere annledning.

Jeg vet at dette kan få konsekvenser for firmaet, men å ikke gjøre noe kan få like store om ikke større konsekvenser. Derfor sendte jeg dette brevet for å fortelle deg min mening om saken og håper på en god og ansvarlig respons tilbake.

Hilsen Tomas.